Szeretettel köszöntelek a Bumeráng Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Bumeráng Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bumeráng Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Bumeráng Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bumeráng Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Bumeráng Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bumeráng Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Bumeráng Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Srácok, azt csináltok, amit akartok, csak hozzatok végre hallgatókat – leegyszerűsítve ezzel a jelmondattal szerződtette a Neo FM január elején a Bumeráng stábját. A kereskedelmi rádió átfogó médiakampánnyal segíti ismét felpörögni a piac egykor leghallgatottabb műsorát, amely reményeik szerint mágnesként vonzza majd az egyelőre bizonytalankodó hirdetőket. Az induláskor ígért paradigmaváltást és igényes szórakoztatást a jelek szerint felülírta az üzleti realitás, mint ahogy ma már a Bochkor-Boros páros sem beszél a politika mocskáról a Neo FM győzelmével és a Sláger Rádió bukásával kapcsolatban. Mfor.hu háttér
A "lehető legnagyobb hallgatottságot" fogalmazta meg "legfontosabb
közös elvárásként” a Neo FM menedzsmentje a Bumeráng című reggeli
műsorral szemben, amely január 18-tól minden hétköznap jelentkezik az
országos kereskedelmi rádión, mondta el az mfor.hu-nak Kádár Tamás.
Azt tesznek, amit akarnak
A
Neo FM-et az FM1 Zrt.-n keresztül birtokló Est Media Group (EMG)
ügyvezető igazgatója szerint a cél elérése érdekében a Bumeráng stábja
"teljesen szabad kezet kapott a műsor elkészítéséhez." A Neo által
biztosított szabadság "az elvárt népszerűséghez" segíti hozzá az adót,
hiszen Bochkorék "e téren már sokat és sokszor bizonyítottak",
magyarázta a döntés hátterét Kádár Tamás. (Új hallgatókra szüksége is
lesz a rádiónak, mivel eddig igencsak elmaradtak a hirdetők - a szerk.)
Tény,
hogy a statisztikák szerint a Bumeráng az elmúlt években folyamatosan
vezette a rádiós piacot, heti 3-3,5 millió hallgatót ért el, ami a 14
évesnél idősebb lakosság mintegy 40 százalékát jelenti.
Üzleti
szempontból tehát nem meglepő, hogy a Neo FM tulajdonosai komoly, a
jövőjüket érdemben befolyásoló fegyverténynek tartják a Boros-Bochkor
páros elcsábítását. Ezt jelzi, hogy az EMG-t birtokló econet.hu január
7-én közleményben tájékoztatta részvényeseit a
szerződéskötésről.
Pénzözönt várnak a Bumerángtól
A
kommüniké szerint a Bumeráng "komoly hatással lehet majd a
hallgatottsági eredményekre, valamint hatékonyan segítheti a célul
kitűzött piacvezető pozíció elérését." A reggeli műsor a
reklámbevételek tekintetében is meghatározó, hiszen az országos
rádiókban az itt elért hallgatószám generálja a hirdetési árbevétel
közel hatvan százalékát - annak ellenére, hogy a műsor csak négy órát
tesz ki a napi 24 órás adásmenetből, állítja az econet.hu.
A NeoFM–et az FM1 Kommunikációs és Kulturális Zrt. működteti, amelyet az Est Media Group Kft. (EMG) birtokol. Az EMG az econet.hu Nyrt. média üzletága, portfoliójába tartozik többek között az Est Lapok, a Time Out Budapest és a radiocafe, emellett folyamatosan növekvő részesedéssel bír a Sziget, a VOLT és BalatonSound fesztivált is szervező Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft.-ben.
Szerintük
további árbevétel-növelő tényező lehet, hogy a reggeli műsorban nem
hagyományos reklámmegjelenések (szponzorált játékok, promóciók)
elhelyezésére is mód nyílik. Emellett - a szerződés szerint - „off air
promóciókra” is igényt tarthat a Neo FM, azaz országos turnéval,
Voga-vadászattal és helyszíni kitelepülésekkel építgethetik majd a
műsor (és így a rádió) táborát.
A reklámbevételek egyébként
teljes egészében a Neo FM-et illetik meg, mondta kérdésünkre Kádár
Tamás, aki - korábbi nyilatkozata szerint - több százmillió forintos
pluszbevételt vár a Bumerángtól.
Hogy mennyibe kerül a műsor
a Neo FM-nek, arról nincs hivatalos információ - bulvárlapok szerint a
15 fős stáb havi 11 millió forintért volt hajlandó leszerződni az új
rádióhoz. Emellett a Neo FM állja a marketing-kommunikációs
költségeket, ezen belül a közelmúltban indult beharangozó kampány
kiadásait is - utóbbi keretében a televízióban, a nyomtatott és online
sajtóban, valamint plakátokon tűnnek fel a Bumeráng-reklámok.
Kádár: a Bumeráng igényességén lehet vitatkozni
Bár
Bochkorék szerződtetése üzleti szempontból teljesen indokolt, az már
enyhén szólva is kérdéses, mennyire illeszthető össze a Neo FM által a
kezdet kezdetén hangoztatott ígéretekkel. Novemberben a vezetőség még "paradigmaváltás"-ról, "újszerű megközelítések"-ről,
"tartalmasabb, izgalmasabb formátumok"-ról beszélt, és a "nívós zenei
tartalom" mellett a "kulturális és igényes műsorszolgáltatást” tűzte ki
célul.
Egy év alatt csaknem 51 millió forint büntetést szabott ki a Sláger Rádióra az Országos Rádió- és Televíziótestület (ORTT) a Bumeráng miatt, írta 2007-ben a Magyar Hírlap. A testület szerint előfordult, hogy a műsorban olyan dolgok hangzottak el, amelyek a 12 év alattiaknak még nagykorú felügyelete mellett sem voltak feldolgozhatók. Két augusztusi adás tartalma miatt pedig úgy döntöttek, hogy a Bumeráng teljes időtartamára beszüntetik a rádió műsorszolgáltatási jogosultságának gyakorlását, azaz 5:50 és 9:50 óra között csendre ítélték a Slágert. Azt már mi tesszük hozzá, az ilyen ítéletek sok esetben ingyenreklámnak számítanak, hiszen a "tiltott gyümölcs" a fiatalok körében általában vonzó - főleg, ha a másik oldalon egy hivatalos szerv áll.
Lapunk
azon kérdésére, hogy véleménye szerint megfelel-e ezen kívánalmaknak a
Bumeráng, Kádár Tamás annyit válaszolt: a műsor "igényességén lehet
vitatkozni sokat, de jelen pillanatban - és hosszú évek óta - ez
Magyarország legkedveltebb reggeli műsora. (…) kulturális missziót is
csak akkor lehet teljesíteni, ha van kinek."
Az ügyvezető
célzott arra is, hogy idővel úgyis egymáshoz idomulnak majd. "A műsor
és a neki otthont adó rádió egyfajta szimbiózisban tud csak működni,
(…) folyamatos egyeztetések és párbeszéd útján tudjuk egymás szándékait
jobban megismerni, és a célkitűzéseinket összhangba hozni. Ez egy
folyamat, aminek a kezdeti lépéseinél tartunk" - magyarázta Kádár
Tamás.
Amiben tévedett Bochkor
Egyébként
ahogy a Neo FM is belement egy komoly kompromisszumba, úgy a
Bochkor-Boros páros is feltűnően megenyhült az elmúlt hónapokban. Mint
ismert, a Neo és a Class győzelmét, ezzel a Danubius és a Sláger bukását jelentő ORTT-határozat
kihirdetése után Bochkor Gábor még úgy nyilatkozott: a verseny
tisztaságát "bemocskolta a politika", és kvázi tiltakozó mozgalmat
szervezett a döntés megmásítása érdekében.
A műsorvezető a 168 óra hetilapnak adott interjúban
jelenlegi gazdájáról is lehúzta a keresztvizet - "nem a szakmailag
legmegfelelőbbek lettek a befutók" -, majd hozzátette: " (...)
messziről látni, hogy az új rádiók gazdaságilag nem nyereségorientált
konstrukciók."
A sors iróniája, hogy utóbbi állításra éppen a Bumeráng szerződtetésével cáfolt rá a Neo FM...
Wéber Balázs
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!