Szeretettel köszöntelek a Bumeráng Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Bumeráng Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bumeráng Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Bumeráng Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bumeráng Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Bumeráng Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bumeráng Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Bumeráng Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az elődökénél kisebb árbevétellel számol 2010-ben a Neo FM és a Class FM, amelyek márkáinak teljes felépítése több évet is igénybe vehet. Az új adók megjelenése körüli hercehurca nyertesének tartott Juventus viszont növekvő árbevételt vár az idei évtől, és abban reménykedik, hogy sikerül éket vernie a két nagyhal közé. Mfor.hu tudósítás.
Mintegy húsz százalékkal kevesebb árbevételt érhet el a Neo FM és a Class FM együttesen elődeik, a Sláger és a Danubius Rádió tavalyi teljesítményéhez képest, mondta el a Napi Gazdaság "Célkeresztben a fogyasztó" című keddi konferenciáján Földes Ádám, a Neo FM-et birtokló Est Media Group (EMG) kereskedelmi ügyvezető igazgatója.
Neo, Class: évekbe telhet a márka felépítése
Földes szerint 2010 még egyértelműen az átmenet éve lesz, a márka
teljes felépítése pedig 1,5-2 évet is igénybe vehet. Utalt arra, hogy az
új adótól nem lehet egyből Sláger-, illetve Danubius-szintű
eredményeket várni, hiszen utóbbiak 12, illetve 20 éves, bejáratott
branddel rendelkeztek.
Az árbevételt tekintve még
óvatosabban fogalmazott Turi Árpád, a konkurens Class FM kereskedelmi
igazgatója, aki szerint két-három évbe is telhet az elődök mutatóinak
utolérése.
Turi szerint a márkaértékhez időre, pénzre és
megfelelő stratégiára van szükség. Úgy véli, utóbbi megtalálása
szempontjából az országos rádiók a rétegadóknál nehezebb helyzetben
vannak, hiszen a népszerűség és az egyediség sokszor ellentétben áll
egymással. Szerinte az elsődleges cél, hogy minél több embert érjenek
el, és csak ezután következhet az egyedi arculat kialakítása.
Juventus:
elérhető álmok
A jelenlévők közül a legoptimistább
kilátásokról Laczkó Endre, a Juventus Rádió ügyvezető igazgatója számolt
be, aki növekvő árbevételt vár az idei évtől. "A tervet az első három
hónap adatai alapján tartjuk" - árulta el a vezető. Tavaly egyébként
hasonló szintű bevételt könyvelhettek el, mint 2008-ban, ami nagyon jó
eredmény ahhoz képest, hogy eközben a
rádiós reklámpiac 30 százalékos zuhanást produkált.
A
Juventus tehát - az előzetes jóslatoknak megfelelően - eddig jól jött ki
az új adók november végi indulása körüli hercehurcából, a hozzájuk
átpártolt hallgatók megtartása azonban nem lesz egyszerű feladat. "A
hallgatottságunk egyértelműen nőtt év végén, és elérte az 1,4 millió
főt, de januárban-februárban csökkent. Ha megint vissza tudnánk térni a
korábban álomnak számító 1,3-1,4 millió fő közelébe, akkor már nagyon
elégedett lennék. Reméljük, hogy sikerül éket verni a két nagy adó közé"
- magyarázta Laczkó Endre.
A
jelenlévők egyetértettek abban, hogy a hirdetők a kezdeti kivárás,
bizalmatlanság után kezdenek felengedni. "A váltáskor felfokozott
emocionális környezet vett minket körbe, érezni lehetett, hogy még az
üzleti partnerek is kötődtek a régi adókhoz. Ezt le kellett győzni, most
már helyre kerül a rádiós piac" - magyarázta Turi Árpád.
Jobban
rajtolt a Class
A két új adó közül egyébként - mint
ahogy azt a januári
hallgatottsági adatok is mutatják - a rajt egyértelműen a Classnak
sikerült jobban, amely állandó műsorszerkezettel és műsorvezetőkkel
indult. A Neo viszont csak január közepére véglegesítette
műsorstruktúráját (ekkor
indult a Bumeráng című reggeli műsor -a szerk.), ráadásul -
jegyezte meg Turi a konkurensről - az elején még kísérletezgetett a
szerkezettel és a zenei kínálattal is.
Végül
azonban a Neo is beállt a sorba, és ma már "megnyugtató tendenciák"
jellemzik működését, magyarázta Földes. Újabb experimentális
mutatványokra pedig már nem is nagyon lesz tér, hiszen - mint
fogalmazott - "a végén a befektetőket az érdekli, mennyi profitot
termelt a történet."
Wéber Balázs
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!