Bumeráng: Folyik a harc a kereskedelmi adók hallgatóiért

Szeretettel köszöntelek a Bumeráng Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 647 fő
  • Képek - 2188 db
  • Videók - 335 db
  • Blogbejegyzések - 297 db
  • Fórumtémák - 134 db
  • Linkek - 314 db

Üdvözlettel,

Bumeráng Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Bumeráng Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 647 fő
  • Képek - 2188 db
  • Videók - 335 db
  • Blogbejegyzések - 297 db
  • Fórumtémák - 134 db
  • Linkek - 314 db

Üdvözlettel,

Bumeráng Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Bumeráng Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 647 fő
  • Képek - 2188 db
  • Videók - 335 db
  • Blogbejegyzések - 297 db
  • Fórumtémák - 134 db
  • Linkek - 314 db

Üdvözlettel,

Bumeráng Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Bumeráng Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 647 fő
  • Képek - 2188 db
  • Videók - 335 db
  • Blogbejegyzések - 297 db
  • Fórumtémák - 134 db
  • Linkek - 314 db

Üdvözlettel,

Bumeráng Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

"Ennél merészebb váltást vártam volna zenei téren a két új rádiótól"

Folyik a harc a kereskedelmi adók hallgatóiért

Jól ismert arcok és hangok ébresztik a magyar hallgatókat a két új, novemberben országos sugárzási jogosultsághoz jutó rádión. Nevéhez illően - a Neo FM-en - visszatért a Bumeráng című műsor, és már november vége óta a Class FM-en, azaz korábbi munkaadója hullámhosszán rázza fel az álmos magyarokat Sebestyén Balázs. Gerendai Károly szerint a két új rádió zenei kínálata egyre inkább hasonlítani kezd a régiekre, igaz, a főműsoridős zenék és az esti adások között nagy a különbség. Komolyan vehető hallgatottsági adatok csak áprilisra várhatóak, akkor derül majd ki, hogy melyik új adónak volt sikeresebb a pozicionálása.
November 18-ai indulásuk óta sok minden alaposan megváltozott az új országos kereskedelmi adók (Neo FM, Class FM) hullámain, kis túlzással akár az is mondható: ma már sokkal jobban hasonlítanak elődeikre, mintsem a pályázati ígéretek sugallta adókra. Ez persze túlzás, hiszen a szakember szerint zeneileg azért érzékelhető a fejlődés. Igaz, a kezdeti merészség már a múlté; a piaci érdekek, úgy tűnik, nem engedik mellőzni a slágereket a hazai rádiózásból, ahogy a magas hallgatottságot produkáló, ám sokak szerint igényességükben megkérdőjelezhető műsorvezetőket sem.

Az egykori Danubius legismertebb arcai ma már a Class FM-en vezetnek műsort. A Sebestyén Balázs fémjelezte egykori Pirítós című produkció (Vadon Jánossal és Rákóczi Ferenccel) november 30-a óta reggel 6-tól 10-ig Class FM-en fogható Morning show címmel. De "átköltözött" Vágó Piros, Abaházi Csaba, Garami Gábor (utóbbi most is zenei kívánságokat teljesít), Argyelán Kriszta, Szani Roland (pikáns részlet, hogy eredetileg pont velük indult a Neo FM-en az első reggeli műsor) és a Heti hetesben is szereplő Jáksó László is. A tegnapi (vasárnap) műsorokat például végig ex-Danubiusok vezették, hétköznap is egyedül Csiszár Jenő este 8-tól 10-ig tartó, betelefonálós műsora jelent újdonságot a korábbi csatornához képest a Class FM-en.

A Neo FM-en egy hete ébreszti a hallgatókat a frekvenciához nem jutó Sláger Rádiótól átszerződött Bumeráng-csapat, vagyis a Bochkor-Boros páros. Emlékezetes, hogy a frekvenciapályázat eredményhirdetése után szinte már-már szappanoperába illő érzelmi kampány indult a műsor mellett, sőt, a Bumeráng "haláláról" dokumentumfilm is készült. A műsor készítői többször méltatlannak és igazságtalannak minősítették a pályázatok elbírálását, így a Neo FM győzelmét is. Novembert követően aztán több vidéki rádiótól kaptak megkeresést (a hírek szerint magasabb honoráriumért, mint amiben később a Neo FM-mel megállapodtak), de Bochkoréknak - saját bevallásuk szerint - többet számított az országos lefedettség.

Hozzá kell tenni: ezt leszámítva nincs jelentősebb átfedés az egykori Sláger Rádió és a Neo FM között (a 13 fős Bumeráng-csapaton kívül még négyen szerződtek át a Neo-hoz), igaz, amíg a Class FM zeneileg már a kezdetektől a hagyományos slágerek és a kevésbé népszerű zenei stílusok képviselői között próbál egyensúlyozni, ezzel szemben a Neo FM (amelyet az EST Media Group és a Radiocafé alkotta FM1 konzorcium működtet) sokkal progresszívebben indított, amikor az első hetekben nyomokban sem lehetett felfedezni hullámhosszán a régi slágereket, helyette inkább alternatív-underground csapatok kaptak teret. Ám ez az irány kevéssé lehetett népszerű, mert ma már sokkal inkább a Sláger Rádió egykori nótái szólnak a Neo FM-en.

Zajlik a finomra hangolás, célunk a lehető legnagyobb számú hallgató elérése - mondta a Neo FM vezérigazgatója, Kádár Tamás lapunk megkeresésére. Ezzel kapcsolatban hozzátette: az úgynevezett szelektor beállítása történik ezekben a napokban is. Ez egy olyan zenét játszó szoftver, ami nem manuálisan, hanem automatikusan működik a kutatási adatok figyelembe vételével. A kutatásban különböző stílusokat, hangulatokat tesztelnek, hogy a hallgatóknak melyik tetszik a legjobban. (A rádió zenei szerkesztője az induláskor többször elmondta, hogy a náluk nem gépek, hanem emberek válogatnak majd az adatbázisból. - a szerk.) "Ebbe viszont nem férnének bele elvileg a két évnél nem régebbi magyar zenék, amelyek játszását vállaltuk pályázatunkban. Ez a zenei szerkesztő egyik fontos feladata, az új zenék rendszerbe emelése" - tette hozzá Kádár. A vezérigazgató elmondása szerint hivatalosan még semmit nem tudnak a hallgatottságról. "Január 9-től kezdve két hétig zajlik az a reprezentatív mérés, amelyet telefonon végeznek, nem pedig a régi naplós módszerrel, amikor a hallgató maga regisztrálta egy táblázatban, hogy mit hallgatott. Ennél a módszernél torzító volt az ismertségi szint, a mostani ennél pontosabb információkkal fog szolgálni" - állította Kádár Tamás.

A reggeli műsorok azért kiemelten fontosak, mert a hazai rádiózásban ezek töltik be a piacvezető szerepet, ekkor hallgatnak legtöbben adókat. A felmérések szerint korábban a Slágert és a Danubiust a reggeli órákban együttesen 2-2,5 millión hallgatták (Bochkorékat jóval többen, mint Sebestyén Balázsékat), de az nyilvánvaló volt, hogy amikor a Morning show újra elkezdett szólni a Danubius régi helyén a Class FM-en, a többek közt Ganxsta Zolee vezette Neo FM-en hallható reggeli műsor nem tudja majd velük a lépést tartani. Ezt pedig Neo FM nem akarta megengedni magának.

"Piacvezető rádió akarunk lenni, egyrészt a hallgatottságban, másrészt az árbevételben" - mondta Kádár Tamás, aki újdonságnak tartja, hogy az eddigi kereskedelmi rádiózási gyakorlattal szemben a Neo FM-en nemcsak a reggeli műsor dominál, amit már csak zenék követnek - toplisták, kívánságműsorok formájában, esetleg egy-két hír, érdekesség ajánlóval fűszerezve - , hanem az adón van már délutáni, illetve esti beszélgetős műsor is. Kérdés azonban, hogy a külső szemlélő is látja-e a különbséget.

- Az ígéretek alapján merészebb váltást vártam volna zenei téren a két új rádiótól, noha tagadhatatlan, hogy mindketten sokkal nagyobb választékot kínálnak, mint elődeik - értékelte az új adókat lapunknak Gerendai Károly, a Sziget Fesztivál főszervezője. Véleménye szerint, ahogy telik-múlik az idő,

- utóbbiak Gerendai szerint sokkal változatosabbak. "Különbség az, hogy most már nem hatszor, hanem kétszer hallom ugyanazokat a számokat. Mondjuk nekem még ez is sok" - mondta a Sziget Fesztivál főszervezője. Hozzátette: "Én hiszek abban, hogy az emberek azt szeretik meg, amit adnak nekik, tehát lehet őket nevelni. Talán lehetne mindezt bátrabban csinálni, de az apró lépéseknek is meglehet a maga logikája."

Komolyan vehető hallgatottsági adatok azonban állítólag áprilisra várhatóak, akkor derül ki majd, hogy melyik új adónak volt sikeresebb a poziciónálása, és tudtak-e valamit a korábbi erőviszonyokon változtatni. Ám vannak olyan vélemények is, amelyek szerint a frekvenciapályázat valódi nyertese a nevető harmadik, a Juventus Rádió. Ez az adó egyébként szlogenjeivel már hetek óta rájátszik a kialakult helyzetre. A napokban hallható szöveg szerint egymillió ember még mindig nem tudja, hogy melyik adót hallgassa. A receptről - miszerint minél több sláger egyenlő minél több hallgatóval - majd áprilisban derülhet ki, mennyire is egyszerű.
Gergely Miklós

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu