Bumeráng: Nagyot kaszált a Juventus, csúnyán beragadt a Neo és a Class

Szeretettel köszöntelek a Bumeráng Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 650 fő
  • Képek - 2188 db
  • Videók - 335 db
  • Blogbejegyzések - 297 db
  • Fórumtémák - 134 db
  • Linkek - 314 db

Üdvözlettel,

Bumeráng Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Bumeráng Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 650 fő
  • Képek - 2188 db
  • Videók - 335 db
  • Blogbejegyzések - 297 db
  • Fórumtémák - 134 db
  • Linkek - 314 db

Üdvözlettel,

Bumeráng Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Bumeráng Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 650 fő
  • Képek - 2188 db
  • Videók - 335 db
  • Blogbejegyzések - 297 db
  • Fórumtémák - 134 db
  • Linkek - 314 db

Üdvözlettel,

Bumeráng Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Bumeráng Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 650 fő
  • Képek - 2188 db
  • Videók - 335 db
  • Blogbejegyzések - 297 db
  • Fórumtémák - 134 db
  • Linkek - 314 db

Üdvözlettel,

Bumeráng Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Az átlagnál lényegesen nagyobb mértékben ugrottak meg a budapesti központú, de már vidéken is terjeszkedő zenerádiók reklámbevételei tavaly decemberben, derül ki a TNS Media Intelligence mfor.hu-hoz eljuttatott statisztikáiból. A Juventus, a Rádió1 és a Roxy a jelek szerint a Neo FM és a Class FM kárára növekedett – a két új országos kereskedelmi adó elődjei reklámbevételének csupán töredékét hozta év végén. A hirdetők valószínűleg a hallgatottsági adatok hiánya és a frekvenciapályázat végeredménye körüli hercehurca miatt kerülték az újoncokat.


Komoly mértékben emelkedtek a főváros központú, de többségükben jelentősebb vidéki lefedettséggel rendelkező zenerádiók listaáron számított bevételei tavaly decemberben 2008 decemberéhez és 2009 októberéhez képest is.

Toronymagasan vezet a Juventus

Kit szeretnek a hirdetők?

Kereskedelmi rádiók listaáras reklámbevétele, 2009. december (millió Ft)

1. Juventus: 883
2. Rádió 1: 378
3. Roxy: 330
4. Class FM: 299
5. Neo FM: 294
6. Gazdasági Rádió: 205
7. Rádió Café: 158
8. Klubrádió 121
9. InfoRádió: 119

2008. december:

- Sláger: 1946
- Danubius: 1353

Forrás: TNS Media Intelligence

A TNS Media Intelligence média- és reklámfigyeléssel foglalkozó cég lapunkkal közölt adatai szerint a legtöbb plusz reklámpénz a Juventus Rádióhoz folyt be, amelynek hirdetésből származó bevételei 38 százalékos bővülést produkálva mintegy 240 millió forinttal 883 millió forintra emelkedtek a tavalyi év utolsó hónapjában egy évvel azelőtthöz képest.

A Juventus bevételei 2009 októberéhez képest is megugrottak, mintegy harmadával – mindkét adat összességében arra utal, hogy az adó hasznot húzott a két egykori, országos kereskedelmi rádió, a Sláger és a Danubius tavaly novemberi búcsújából.

Elemzők egyébként már akkor megjósolták a Juventus felfutását, és az adó is mindent bevetett a kedvencük elvesztése miatt csalódott hallgatók (és a hirdetők) átcsábítására - gondoljunk csak "Nem kell a gombokat nyomogatni. Változatlanul, a megszokott csatornán" szlogenra.

Nagyot ugrott a Rádió 1 és a Roxy is

Hasonló eszközhöz folyamodott a Rádió 1, amely akkor óriásplakáton hirdette: ők bizony továbbra is a régi frekvenciájukon hallhatók. A hirdetőket a jelek szerint sikerült meggyőzni, hiszen 2008 decemberéhez képest 18, 2009 októberéhez viszonyítva pedig 41 százalékos pluszt, összesen 378 millió forint reklámbevételt könyvelhettek el.

Alig maradt el a Rádió 1-től a nagy rivális Roxy, amelynek listaáron számolva 330 millió forintot hozott az év utolsó hónapja. Ez 2008. decemberhez képest 45, 2009 októberéhez viszonyítva pedig több mint száz százalékos bővülést jelent - tehát százalékosan ez az adó volt képes a legnagyobb növekedésre.

Engedhetnek a listaárakból

A TNS Media Intelligence úgynevezett listaárak alapján számítja ki a reklámköltéseket. A valós adatok ezektől akár komolyabb mértékben is eltérhetnek, hiszen a rádiók - a hirdetés gyakorisága vagy éppen barterüzletek alapján - kedvezményeket adhatnak. A tényleges árak nem publikusak, az engedmény mértéke pedig médiánként különbözhet. A reklámbevételek és a hallgatottság alakulására vonatkozó kérdéseinket eljuttattuk a Neo és a Class FM-hez is, azonban választ ezidáig nem kaptunk.

A reklámbevételt tekintve a Roxy ma már a harmadik számú budapesti rádiónak számít - simán megelőzve a Gazdasági Rádiót, a Rádió Cafét, a Klubrádiót és az Inforádiót. Utóbbi négy adó átlagban csupán szerény növekedést produkált éves szinten - hirdetési bevételeire nemigen hatott a cserebere a kereskedelmi rádióknál. Ez nem is csoda, hiszen más típusú, így a klasszikus kereskedelmi zenerádiókétól eltérő hallgatótáborral rendelkező műsorszolgáltatókról  van szó.

Beragadt a rajtnál a Neo és a Class

Külön érdekesség, hogy a Juventus-Rádió1-Roxy hármas nem csak utóbbi négy rádió, hanem a két új országos kereskedelmi adót is maga mögé utasította decemberben. A Class és a Neo FM-en mindössze 299, illetve 294 millió forintot hagytak ott a hirdetők - ez aprópénz ahhoz képest, hogy ugyanezen a frekvenciákon a Sláger 1 milliárd 946 millió, a Danubius pedig 1 milliárd 353 millió forintot hozott össze egy évvel korábban.     

Az mfor.hu által megkérdezett elemzők szerint a hatalmas különbség fő oka, hogy a hirdetők, illetve a kampányaikat szervező médiaügynökségek nem merték "vakon" bevállalni a november 19-én indult két adót, hiszen még semelyikük sem rendelkezhetett hallgatottsági adatokkal. Ráadásul a győzelmük kiváltotta politikai-közéleti botrány is elriaszthatta a hirdetőket, hiszen a Sláger- és a Danubius-rádióhoz köthető érdekcsoportok nyomása miatt sokáig még az sem volt biztos, hogy novemberben startolhatnak.

A gyászos decemberi számok miatt tehát még nem kell temetni sem a Neót, sem a Classt, amelyek feltehetően már az első félévben elkezdenek visszakúszni az elődeik által hozott bevételi szint felé. Hogy milyen gyors lesz a felzárkózás, azt a negyedéves reklámköltési és hallgatottsági adatok alapján lehet majd megbecsülni.  

Wéber Balázs

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu